ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΜΕΡΑΣ (Δ1-ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑ-ΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ)

Οι μαθητές και μαθήτριες προσέγγισαν το θέμα της σχολικής βίας μέσα από το ποίημα της εκπαιδευτικού της τάξης, κα. Ζαβογιάννη Ευσταθίας 

Έξι Μαρτίου σήμερα

και μου παν πως γιορτάζουν

όλου του κόσμου τα παιδιά

που στο σχολείο τρομάζουν!

Τρομάζει η καρδούλα τους

τρέμει το φυλλοκάρδι

και να γυρίσουν θέλουνε

στο σπίτι τους τροχάδην!

Οι δάσκαλοι μας απορούν

και οι γονείς αναρωτιούνται

τί είναι το φαινόμενο αυτό;

πώς θα το χειριστούνε;

Του δώσαν όνομα διπλό

του δώσαν σημασία

κι εγώ αναρωτιέμαι αν

του πρέπει τόση αξία!

Βία και σχολικό εκφοβισμό

το ονομάζουν όλοι

μα εγώ, όμως ξέρω να σας πω

πως κάποιοι την ψυχούλα μας

την παίζουν κομπολόι!

Να το ερμηνεύσω δεν μπορώ

σε όλο το μήκος, πλάτος

τα συναισθήματά μου θα σας πω

σ΄ αυτά δεν κάνω λάθος!

Φόβος, αγανάκτηση,

τρόμος, πικρία, δάκρυ

όλα τα θάβω μέσα μου

και μόνος μου πια δεν μπορώ

να βρω καμία άκρη!

Απελπισία νιώθω φοβερή

σε αδιέξοδο οδηγούμαι

με την πνιχτή κραυγή της σιωπής

βοήθεια αιτούμαι!

Με κοροϊδεύουν με χτυπούν

και με χλευάζουν πάντα εκείνοι

που στη ζωή τους δε γνωρίζουνε

τι πάει να πει ευθύνη!

Στα μάτια τους πολλές φορές

βλέπω θυμό, οργή και μίσος

γιατί δε νιώθουν σιγουριά καμιά

τους κυβερνά το «ίσως»!

Δεν είναι το ζητούμενο

να λες όχι στη βία,

αλλά να κάνεις πράξη στη ζωή

αυτό που όλοι θεωρούν

πραγματική φιλία

Αγάπα το συνάνθρωπο

μάθε απ' τα σφάλματά του

βοήθησέ τον αν μπορείς

μέσα από τη καρδιά σου!

Πρόσφερε ελπίδα, κατανόηση

Αγάπη και φιλία

Και άστους τους άλλους να μιλούν

Για μίσος και κακία!